-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30721 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

براي مردان حوريان بهشتي معرّفي شده اند. پاداش زنان بهشتي چيست ؟ آيا هر كس با همان سنّي كه فوت مي كند, محشورمي شود؟

ملاك و مناط در آن دنيا بستگي به سنّ و سال ندارد, بلكه آن چه كه مورد توجه و ملاك قرار مي گيرد,شخصيت انسان است كه با اعمال دنيوي خود, آن را ترسيم كرده است . د رآن جا به سنّ و سال شخص نگاه نمي كنند,بلكه به مقدار اعمال و خوبي ها و بدي ها و تجسّم و تشخص انسان نگاه و او را محاسبه مي كنند. در آن جا هر فردي باچهره و شخصيتي كه در دنيا به خود گرفته است , محشور مي شود و بهشتيان به صورت جوانان زيبا وارد بهشت مي شوند.

جزا و پاداش در آخرت مخصوص مردان نيست , بلكه زنان نيز همانند مردان هستند و اين مطلب از آيات متعدداستفاده مي شود:

كند, او رابه بهشت هايي كه از زير درخت هايش نهرها جاري است , وارد مي كند(1)

در اين دو آيه و آياتي شبيه به اين ها كلمهء شامل مردان و زنان مي شود:

در سورهء احزاب چنين آمده است :

مسلمان و زنان مسلمان , مردان با ايمان و زنان با ايمان , مردان مطيع فرمان خدا و زنان مطيع فرمان خدا, مردان راستگو وزنان راستگو, مردان صابر و زنان صابر, مردان با خشوع و زنان با خشوع , مردان انفاق كننده و زنان انفاق كننده , مردان روزه دار و زنان روزه دار, مردان پاكدامن و زنان پاكدامن و مردان و زناني كه بسيار به ياد خدا هستند, خداوند براي همه ءآنان مغفرت و پاداش عظيمي فراهم ساخته است >.

در اين آيه تصريح بر همانندي پاداش و جزا بين مردان و زنان شده است .

در آيهء ديگر نيز تصريح به همانندي شده است :

مي شود و در آن جا روزي بي حساب به آن ها داده مي شود>. كلمه ازدواج مطهّره دليل بر اين است كه آن ها با همسران دنيوي محشور مي باشند.

(پـاورقي 1.الرحمن (55 آيهء 46



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.